VELUX klantenservice

Voor vragen, opmerkingen of hulp bij het bestellen van uw VELUX gordijnen, rolluiken, zonweringen en / of accessoires voor uw VELUX dakraam kunt u terecht bij de VELUX klantenservice.

Klachten, annuleringen en retourzendingen

Klachten
Heeft u een klacht? Dan kunt u deze via ons contactformulier, e-mail (consument@velux.nl) of telefoon (030-6.629.610) aan ons kenbaar maken. Vermeld bij uw retourzending duidelijk uw naam, adres en voor een snelle retourafhandeling bij voorkeur uw ordernummer (zie de orderbevestiging). U krijgt binnen 3 tot 5 werkdagen een inhoudelijke reactie op de klacht van onze klantenservice. Heeft u een klacht die niet tussen u en de leverancier zelf opgelost kan worden? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie vind u op www.sgc.nl.

De Europese Commissie heeft overeenkomstig bepaling nr. 524/2013 een nieuwe, interactieve website geopend (het EU Online Dispute Resolution platform). Doel van deze website is om geschillen die voortvloeien uit online transacties tussen u als consument en uw leverancier op te lossen.

Het platform is te vinden via deze link:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Annuleringen - Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling zonder opgaaf van redenen binnen veertien werkdagen na aflevering te ontbinden, met uitzondering van speciaal voor u op maat gemaakte producten. Deze ontbinding dient voor een correcte afhandeling bij voorkeur schriftelijk te geschieden. U kunt hiervoor gebruik maken van ons retourformulier. U dient de gekochte producten vervolgens binnen 21 kalenderdagen aan VELUX (Molensteyn 2, 3454 PT DE MEERN) te retourneren. Vermeld bij uw retourzending duidelijk uw naam, adres en voor een snelle retourafhandeling bij voorkeur uw ordernummer (zie de orderbevestiging). Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de betaling is gedaan. Meer informatie over het ontbinden van uw aankoop treft u aan in de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen op deze website. Deze kunt u downloaden via http://www.veluxshop.nl/klantenservice/thuiswinkel-voorwaarden.

Retourzendingen
De kosten van retournering van de producten aan VELUX komen voor rekening van VELUX. U krijgt, na het inzenden van het retourformulier, een bericht van onze Customer Service met het antwoordnummer waar u het product naartoe kunt sturen. Retourneren is gratis via PostNL als u gebruikmaakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u.

De producten dienen voor zover mogelijk en indien redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in hun originele verpakking te worden geretourneerd. Is het product door uw toedoen beschadigd? Dan behoudt VELUX het recht voor u de kosten voor het herstel van het product in rekening te brengen.

Indien u producten retourneert, verzoeken wij u het retourformulier in te vullen zodat wij uw retour zo optimaal mogelijk en zonder onnodige vertragingen kunnen afhandelen.

Retourformulier VELUX Webshop

U kunt eventueel ook het Modelformulier herroeping downloaden (niet verplicht) en via consument@velux.nl aan ons te retourneren.

 

Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 8:30 - 16:30 uur

Wij hebben een lunchpauze van 12.30 uur tot 13.00 uur en zijn dan telefonisch niet bereikbaar.

Zaterdag: Showroom geopend van 10:00 - 16:00 uur
Zondag en feestdagen: gesloten